piątek, 12 grudnia 2014

Rita gotuje w Japonii - sałatka z surimi i groszkiem cukrowym

Sałatka ładnie prezentuje się na stole, jest smaczna, pożywna, a przy tym lekka i dość szybka w przygotowaniu, a składniki dostępnych także w Polsce - po powrocie na pewno będę nadal często ja przyrządzać :)

Składniki:
- 40 g paluszków krabowych surimi
- 30 g groszku cukrowego
- 1 jajko
- 30 g kukurydzy z puszki
- 50 g ryżu (suchego)
- łyżka jogurtu naturalnego
- szczypta soli, pieprzu, papryki ostrej


Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu (ja użyłam japońskiego ryżu krótkoziarnistego - można kupić taki w Polsce jako ryż do sushi, ale można użyć także jaśminowego lub brązowego). Groszek cukrowy obieramy i gotujemy 4 minuty w lekko osolonej wodzie. Odcedzamy i kroimy strączki na pół lub na 3 części. Jajko gotujemy na twardo, obieramy i kroimy w kostkę. Paluszki surimi kroimy w paseczki. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Wszystkie składniki (po ich wystudzeniu) mieszamy z dodatkiem jogurtu i przypraw. Odstawiamy na kilka godzin do lodówki.

16 komentarzy:

  1. Podkradam przepis, ja ostatnio bardzo polubiłam surimi więc chętnie spróbuje ich w takiej odsłonie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna ta sałatka, na pewno łagodna w smaku, tylko ten groszek... myślałam, ze mowa o takim z puszki, a tu strąki widzę??? A może źle widzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie - groszek cukrowy to taki w małych strączkach, delikatny i słodki w smaku :)

      Usuń
  3. Super, lubię próbować nowe smaki to pewnie wypróbuję :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi smakowicie, ale u nas chyba trudno kupić jakieś porządne surimi, zazwyczaj to mieso białych ryb - czyli głównie pangi...Co nie zmienia faktu, że bardzo lubie paluszki krabowe i kupuje je czasem mimo wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że w Polsce nie jadłam surimi ;) Czyli będę musiała poszukać jakiegoś w miarę dobrego po powrocie;)

      Usuń
  5. Mniam :)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Japońskie jedzonko prezentuje się niesamowicie smacznie. Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś spróbować :). Wygląda prześlicznie.

      Usuń
    2. Kupiłam Surimi, zobaczymy co z tego wyjdzie :D

      Usuń
    3. Powodzenia! Daj znać, jak wrażenia ;)

      Usuń
  7. Lubię paluszki surimi, czasami robię z jabłkiem i świeżym ogórkiem. Twój przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam sałatki z surimi <3

    OdpowiedzUsuń
  9. fajna sałatka, wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń