piątek, 7 lutego 2014

Śniadaniowe placuszki owsiane z jabłkiem

Wspomniałam ostatnio, że uwielbiam różnego rodzaju placuszki. Tym razem podam więc przepis na wersję słodką.
Składniki (1 porcja):
- 50 g jabłka
- 1 jajko
- 3 łyżki płatków owsianych
- 1 łyżka mąki pełnoziarnistej
- 1 łyżeczka miodu (albo 1/4 łyżeczki stewii)
- przyprawy: 1/4 łyżeczki cynamonu, szczypta imbiru, szczypta kardamonu (opcjonalnie)

Jajko roozkłócamy widelcem, po czym dodajemy składniki sypkie oraz miód. Po wymieszaniu dodajemy pokrojone w kostkę jabłko. Na patelni teflonowej rozgrzewamy niewielką ilość oleju rzepakowego lub masła (prawdziwego) i smażymy placuszki.

Smaczne i pożywne śniadanko gotowe :)


7 komentarzy:

  1. Wyglądają tam smacznie. ;) Ja ostatnio zrobiłam placki ziemniaczane i wyszły bardzo dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam takich placków na słodko, na pewno smakują wyśmienicie - taka dietetyczna wersja poczciwych racuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio, wyjątkowo zajadam się wszelkiego rodzaju placuszkami, kotlecikami z kasz, płatków itp. Zwykle jem je jednak na obiad. Już się nie mogę doczekać, by skosztować tego przepisu jutro rano!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak mogę Ci przesłać zdjęcie moich placuszków?
    Były przepyszne mimo iż je troszkę spaliłam ;o

    Dziękuję za przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Te znam :) Szkoda, ze rano zwykle nie mam czasu a na dodatek jestem zbyt zaspana, żeby kucharzyć. Tylko weekendy mi zostają na moje ulubione śniadanka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest podobnie, choć czasem staram się znaleźć rano chwilę na takie wyjątkowe śniadanko, żeby miło zacząć dzień :)

      Usuń