piątek, 7 lutego 2014

Plecuszki z makreli


Osobiście uwielbiam wszelkiego rodzaju placki, omlety itp. Przyrządzam je oczywiście na patelni teflonowej bez tłuszczu lub z minimalną jego ilością. Tym razem chciałabym przedstawić Wam przepis na placuszki z makreli.
Składniki (1 porcja):
- 70 g makreli
- 1 jajko
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
- cebula lub czosnek
- przyprawy według uznania: wersja ziołowa, np. oregano, bazylia, zioła prowansalskie, pieprz ziołowy, lub pikantna, np. pieprz czarny, pieprz cayenne, kumin, kolendra

Obieramy mięso z ryby i rozdrabniamy widelcem. Dodajemy drobno posiekany czosnek lub cebulę oraz pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Smażymy na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu (makrela jest bardzo tłustą rybą, więc dodatkowy tłuszcz nie jest potrzebny).
Podajemy z sosem pomidorowym, ketchupem lub po prostu ogórkiem kiszonym - moja ulubiona wersja:)

3 komentarze:

  1. Nie znam tego przepisu, ale brzmi fantastycznie i na pewno będę takie placuszki miała w ten weekend. Do tej pory to z makreli tylko pastę robiłam albo sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpoatrzyłam przepis na jakimś blogu i zmodyfikowałam, bo w oryginale było jeszcze sporo tłuszczu do tego i różne dziwne rzeczy;) W sumie wszystkie moje przepisy są w jakiś stopniu modyfikowane do moich potrzeb.
    P.S. Mam nadzieję, że będą smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak zawsze robię, jeśli coś wydaje mi się nie zjadliwe, to po prostu robię to po swojemu i dobrze na tym wychodzę. Nieraz próbowałam robić przepisy od a do z, ale nie oszukasz siebie ;)

      Usuń